[NdP] Som Energia preveu per aquest 2014 facturar 9 milions d’euros i donar servei d’electricitat a 22.000 llars

Vida cooperativa

14 xuño 2014

Girona, 13 de juny de 2014

Som Energia, la cooperativa d’energia verda amb seu a Girona i actualment a prop dels 15.000 socis i sòcies d’arreu de l’Estat Espanyol, realitza l’Assemblea General aquest dissabte 14 de juny per mostrar els resultats de l’exercici 2013 i decidir un seguit de mesures per fer front al nou escenari del mercat elèctric espanyol

Durant l’Assemblea de la cooperativa Som Energia, es farà un repàs de l’exercici econòmic i social de l’any 2013 de la cooperativa i es presentarà el pressupost del 2014 que preveu facturar 9 milions d’euros (3 vegades la facturació de l’any anterior) i duplicar el servei d’electricitat fins a 22.000 llars d’arreu de l’Estat.

Al llarg de la jornada es votaran aspectes com la renovació de càrrecs del Consell Rector i Interventors de Comptes, l’emissió de capital social per invertir en renovables o aspectes candents donat l’escenari hostil per part del govern i les elèctriques com els criteris per a l’elaboració de nous projectes de producció o el nou model de facturació de Som Energia.

L’Assemblea General es realitzarà simultàniament a 15 ciutats de l’Estat. En relació a l’any passat, s’ha afegit 5 seus més degut a l’augmentat d’un 87,5% de la base societària, fets que estimulen el repte de garantir la participació directa dels socis i sòcies de la cooperativa.

La seu central estarà a Girona, a l’Auditori Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la UdG i serà retransmesa en directe a les altres 14 seus. Al llarg de la jornada s’aturarà la retransmissió per donar espais de debat a les diferents ciutats connectades i mitjançant eines 2.0 es recolliran les aportacions perquè un cop el Consell Rector les gestioni, es puguin realitzar les votacions simultànies i en directe a tot el territori.

L’Assemblea General Ordinària es realitzarà de 10 a 11.30h i posteriorment es farà una Assemblea General extraordinària d’11.30h a 14h.

L’Assemblea General és l’òrgan de decisió de la cooperativa i l’espai on els socis i sòcies exerceixen el seu dret a vot per definir les línies estratègiques de la cooperativa per assolir els objectius de transformació social i activitat econòmica que es tenen fixats.

assamblea general 2013 Imatge de l'Assemblea General del 25 de maig de 2013 a Girona

MÉS INFORMACIÓ http://www.somenergia.coop/ Retransmissió per streaming: http://www.claraboia.coop/stream.html Francesc Casadellà 638.543.840 Marc Roselló Casas 691.777.540

Más notas de prensa

Abacus y Som Energia estrechan su alianza como referentes del movimiento cooperativo

Abacus y Som Energia han firmado una alianza para ofrecer nuevas ventajas a sus socios e impulsar proyectos conjuntos de sostenibilidad, transición energética y economía social. El acuerdo refuerza la cooperación entre ambas entidades como vía para promover un modelo económico más democrático, responsable y orientado al impacto social.

Som Energia reivindica el modelo cooperativo como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado energético

La Asamblea General de Som Energia ha aprobado las cuentas del ejercicio 2025 y su nuevo plan estratégico para consolidar un modelo basado en la participación democrática. La cooperativa enfoca su crecimiento futuro en la autoproducción renovable y las comunidades energéticas como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado.

Som Energia incrementa la producción renovable propia y acelera el despliegue de comunidades energéticas

Som Energia celebra su 15º aniversario consolidando su crecimiento con nuevas plantas fotovoltaicas, un aumento del 9,2% de la energía comercializada y el impulso de nuevas comunidades energéticas. La cooperativa refuerza así su apuesta por la soberanía energética ciudadana y un modelo energético basado en la participación colectiva y las renovables.

Fotografía de los premiados.

Som Energia recibe el Premio Isabel Vila i Pujol 2026 y reafirma su compromiso con la transición energética justa

La Generalitat de Catalunya reconoce los 15 años de impulso a la transición energética de Som Energia desde Girona con un modelo cooperativo, innovador y socialmente responsable. Destacan su trayectoria y compromiso con un modelo energético sostenible, consolidando su papel como agente transformador con fuerte arraigo territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia vende la planta de biogás de Makassar, en Lleida

Som Energia ha formalizado la venta de la planta de biogás Makassar tras concluir que ha dejado de ser estratégica por motivos técnicos, económicos y ambientales. La cooperativa ha considerado que su explotación es cada vez más costosa y compleja, y que ya no encaja con su estrategia actual de generación renovable.

El Congreso da luz verde a la ampliación del radio de los proyectos de autoconsumo compartido

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo