[NdP] Som Energia preveu per aquest 2014 facturar 9 milions d’euros i donar servei d’electricitat a 22.000 llars

Vida cooperativa

14 de juny 2014

Girona, 13 de juny de 2014

Som Energia, la cooperativa d’energia verda amb seu a Girona i actualment a prop dels 15.000 socis i sòcies d’arreu de l’Estat Espanyol, realitza l’Assemblea General aquest dissabte 14 de juny per mostrar els resultats de l’exercici 2013 i decidir un seguit de mesures per fer front al nou escenari del mercat elèctric espanyol

Durant l’Assemblea de la cooperativa Som Energia, es farà un repàs de l’exercici econòmic i social de l’any 2013 de la cooperativa i es presentarà el pressupost del 2014 que preveu facturar 9 milions d’euros (3 vegades la facturació de l’any anterior) i duplicar el servei d’electricitat fins a 22.000 llars d’arreu de l’Estat.

Al llarg de la jornada es votaran aspectes com la renovació de càrrecs del Consell Rector i Interventors de Comptes, l’emissió de capital social per invertir en renovables o aspectes candents donat l’escenari hostil per part del govern i les elèctriques com els criteris per a l’elaboració de nous projectes de producció o el nou model de facturació de Som Energia.

L’Assemblea General es realitzarà simultàniament a 15 ciutats de l’Estat. En relació a l’any passat, s’ha afegit 5 seus més degut a l’augmentat d’un 87,5% de la base societària, fets que estimulen el repte de garantir la participació directa dels socis i sòcies de la cooperativa.

La seu central estarà a Girona, a l’Auditori Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la UdG i serà retransmesa en directe a les altres 14 seus. Al llarg de la jornada s’aturarà la retransmissió per donar espais de debat a les diferents ciutats connectades i mitjançant eines 2.0 es recolliran les aportacions perquè un cop el Consell Rector les gestioni, es puguin realitzar les votacions simultànies i en directe a tot el territori.

L’Assemblea General Ordinària es realitzarà de 10 a 11.30h i posteriorment es farà una Assemblea General extraordinària d’11.30h a 14h.

L’Assemblea General és l’òrgan de decisió de la cooperativa i l’espai on els socis i sòcies exerceixen el seu dret a vot per definir les línies estratègiques de la cooperativa per assolir els objectius de transformació social i activitat econòmica que es tenen fixats.

assamblea general 2013 Imatge de l'Assemblea General del 25 de maig de 2013 a Girona

MÉS INFORMACIÓ http://www.somenergia.coop/ Retransmissió per streaming: http://www.claraboia.coop/stream.html Francesc Casadellà 638.543.840 Marc Roselló Casas 691.777.540

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo