[NdP] Som Energia preveu per aquest 2014 facturar 9 milions d’euros i donar servei d’electricitat a 22.000 llars

Vida cooperativa

14 de juny 2014

Girona, 13 de juny de 2014

Som Energia, la cooperativa d’energia verda amb seu a Girona i actualment a prop dels 15.000 socis i sòcies d’arreu de l’Estat Espanyol, realitza l’Assemblea General aquest dissabte 14 de juny per mostrar els resultats de l’exercici 2013 i decidir un seguit de mesures per fer front al nou escenari del mercat elèctric espanyol

Durant l’Assemblea de la cooperativa Som Energia, es farà un repàs de l’exercici econòmic i social de l’any 2013 de la cooperativa i es presentarà el pressupost del 2014 que preveu facturar 9 milions d’euros (3 vegades la facturació de l’any anterior) i duplicar el servei d’electricitat fins a 22.000 llars d’arreu de l’Estat.

Al llarg de la jornada es votaran aspectes com la renovació de càrrecs del Consell Rector i Interventors de Comptes, l’emissió de capital social per invertir en renovables o aspectes candents donat l’escenari hostil per part del govern i les elèctriques com els criteris per a l’elaboració de nous projectes de producció o el nou model de facturació de Som Energia.

L’Assemblea General es realitzarà simultàniament a 15 ciutats de l’Estat. En relació a l’any passat, s’ha afegit 5 seus més degut a l’augmentat d’un 87,5% de la base societària, fets que estimulen el repte de garantir la participació directa dels socis i sòcies de la cooperativa.

La seu central estarà a Girona, a l’Auditori Monturiol del Parc Científic i Tecnològic de la UdG i serà retransmesa en directe a les altres 14 seus. Al llarg de la jornada s’aturarà la retransmissió per donar espais de debat a les diferents ciutats connectades i mitjançant eines 2.0 es recolliran les aportacions perquè un cop el Consell Rector les gestioni, es puguin realitzar les votacions simultànies i en directe a tot el territori.

L’Assemblea General Ordinària es realitzarà de 10 a 11.30h i posteriorment es farà una Assemblea General extraordinària d’11.30h a 14h.

L’Assemblea General és l’òrgan de decisió de la cooperativa i l’espai on els socis i sòcies exerceixen el seu dret a vot per definir les línies estratègiques de la cooperativa per assolir els objectius de transformació social i activitat econòmica que es tenen fixats.

assamblea general 2013 Imatge de l'Assemblea General del 25 de maig de 2013 a Girona

MÉS INFORMACIÓ http://www.somenergia.coop/ Retransmissió per streaming: http://www.claraboia.coop/stream.html Francesc Casadellà 638.543.840 Marc Roselló Casas 691.777.540

Més notes de premsa

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo

Fotografia de tres membres de l’Equip Tècnic de Som Energia.

Som Energia consolida un model d’igualtat que supera àmpliament la mitjana del sector energètic espanyol

Som Energia supera àmpliament la mitjana del sector energètic en igualtat, amb òrgans de govern paritaris o amb majoria femenina en un àmbit on només el 29 % de l’ocupació és femenina. A més, compta amb un Consell Rector format per cinc dones i tres homes i una estructura salarial interna molt més equilibrada que la de les grans corporacions del sector.

Fotografia de la Comunitat Energética de Torreblanca Ilumina a Sevilla.

Som Energia alerta sobre els riscos de desvirtuar el model de comunitats energètiques i aposta per una gestió autoritzada, transparent i al servei de la ciutadania

Som Energia reclama recuperar l’essència ciutadana de les comunitats energètiques per evitar la seva captura corporativa i garantir una transició energètica justa, transparent i participativa. La cooperativa demana reforçar la regulació i assegurar una gestió professional i arrelada al territori perquè aquests projectes generin un impacte social, ambiental i econòmic real.