[Convocatòria de premsa] Portes obertes a Impuls Solar Vallès, primera compra col·lectiva d’autoproducció impulsada per Som Energia

Vida cooperativa

12 decembro 2018

(Us demanem que no feu difusió d'aquesta informació abans de dissabte dia 15. A causa de la gran expectació que ha generat hem hagut de tancar les inscripcions, i no voldríem que es desbordés el mateix dissabte. Moltes gràcies!)

L'acte s'emmarca en la celebració dels 8 anys de la cooperativa, que serà a tres emplaçaments simultàniament. Gira entorn a tres projectes de generació renovable impulsats per la cooperativa, cadascun amb un model de finançament diferent. Les plantes de La Matallana i Fontivsolar completen la proposta.

 

Us convidem aquest dissabte dia 15 al matí a la jornada de portes obertes d’Impuls Solar Vallès a Terrassa, dins els actes de celebració dels 8 anys de Som Energia. Impuls Solar Vallès és la primera experiència de compra col·lectiva d’instal·lacions d’autoproducció solars de la cooperativa, que ha estat impulsada pels grups locals de Sabadell, Terrassa, Baix Vallès, Sant Cugat i Rubí. En la jornada, després d’una primera explicació del projecte, es faran visites a algunes de les cases participants que ja tenen instal·lades les plaques. En acabar es farà un dinar de grup. La proposta de portes obertes ha generat molta expectació, i les 150 places s’han omplert en pocs dies.

Programa portes obertes Impuls Solar Vallès

     Dissabte, 15 de desembre

     GRUP 1

  • 11.00 h. Benvinguda i presentació d’Impuls Solar Vallès. Lloc: Ateneu Terrassenc (Passatge B, Passeig del Vapor Gran, 39, Terrassa).
  • 11.45 h. Trasllat a casa amb instal·lació d’autoproducció.
  • 12.00 h. Visita i foto de família a la instal·lació.

     GRUP 2

  • 12.00 h. Benvinguda i presentació d’Impuls Solar Vallès. Lloc: Ateneu Terrassenc (Passatge B, Passeig del Vapor Gran, 39, Terrassa).
  • 12.45 h. Trasllat a casa amb instal·lació d’autoproducció.
  • 13.00 h. Visita i foto de família a la instal·lació.
  • 14.00 h. Dinar de grup al Racó de Terrassa (Passeig del Vapor Gran, 25, 08221 Terrassa).
Per confirmar assistència: Clara (comunica@somenergia.coop, 646.40.10.63), Mariona (656.41.92.51). Dossier del projecte.

 

Inauguració La Matallana (Sevilla)

La celebració dels 8 anys de Som Energia es farà simultàniament a tres ubicacions, on hi ha tres projectes de generació renovable impulsats per la cooperativa, cadascun finançat amb un model diferent. A més de la proposta de Terrassa, també està previst fer la inauguració de la planta de La Matallana, a Lora del Río (Sevilla). Aquesta planta va entrar en funcionament a finals de setembre, i genera l’energia equivalent per abastir unes 1.370 llars (és a dir, uns 3.114 MWh/any). S’ha pogut finançar gràcies a les més de 1.600 persones sòcies que van participar en l’última emissió d’aportacions voluntàries al capital social de Som Energia. Aquesta emissió va ser de 5 milions d’euros, dels quals 1,8 s’han destinat a la planta de La Matallana, i la resta es destinen a finançar les plantes de La Florida, a Sevilla, i Tahal, a Almería, les dues encara en construcció.

Visita a la planta de Fontivsolar (Àvila)

El tercer emplaçament és a Fontiveros (Àvila). Allà es farà una visita a la planta de Fontivsolar, poc abans que entri en funcionament i comenci a generar l’energia equivalent per abastir unes 690 famílies (uns 1.706 MWh/any). Ha suposat una inversió de 850.000 euros, que s’ha pogut dur a terme gràcies a les més de 3.500 persones que formen part de la Generació kWh.

Som Energia (www.somenergia.coop) és una cooperativa de consum i producció d’energia verda sense ànim de lucre. Va néixer el 2010 amb el ferm propòsit de canviar l’actual model energètic cap a un de 100% renovable i democràtic. Actualment compta amb prop de 53.000 persones sòcies i més de 87.000 contractes de subministrament elèctric a tota la Península, Balears i Canàries.

Més informació: Clara C. - 972.183.386 - 646.40.10.63 - comunica@somenergia.coop. Mariona H. - 656.41.92.51 - mhuguet@punticoma.com.

Más notas de prensa

Abacus y Som Energia estrechan su alianza como referentes del movimiento cooperativo

Abacus y Som Energia han firmado una alianza para ofrecer nuevas ventajas a sus socios e impulsar proyectos conjuntos de sostenibilidad, transición energética y economía social. El acuerdo refuerza la cooperación entre ambas entidades como vía para promover un modelo económico más democrático, responsable y orientado al impacto social.

Som Energia reivindica el modelo cooperativo como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado energético

La Asamblea General de Som Energia ha aprobado las cuentas del ejercicio 2025 y su nuevo plan estratégico para consolidar un modelo basado en la participación democrática. La cooperativa enfoca su crecimiento futuro en la autoproducción renovable y las comunidades energéticas como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado.

Som Energia incrementa la producción renovable propia y acelera el despliegue de comunidades energéticas

Som Energia celebra su 15º aniversario consolidando su crecimiento con nuevas plantas fotovoltaicas, un aumento del 9,2% de la energía comercializada y el impulso de nuevas comunidades energéticas. La cooperativa refuerza así su apuesta por la soberanía energética ciudadana y un modelo energético basado en la participación colectiva y las renovables.

Fotografía de los premiados.

Som Energia recibe el Premio Isabel Vila i Pujol 2026 y reafirma su compromiso con la transición energética justa

La Generalitat de Catalunya reconoce los 15 años de impulso a la transición energética de Som Energia desde Girona con un modelo cooperativo, innovador y socialmente responsable. Destacan su trayectoria y compromiso con un modelo energético sostenible, consolidando su papel como agente transformador con fuerte arraigo territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia vende la planta de biogás de Makassar, en Lleida

Som Energia ha formalizado la venta de la planta de biogás Makassar tras concluir que ha dejado de ser estratégica por motivos técnicos, económicos y ambientales. La cooperativa ha considerado que su explotación es cada vez más costosa y compleja, y que ya no encaja con su estrategia actual de generación renovable.

El Congreso da luz verde a la ampliación del radio de los proyectos de autoconsumo compartido

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo