[NdP] Som Energia preveu facturar aquest any 23 milions d’euros i donar servei d’electricitat a més de 40.000 llars i empreses

Vida cooperativa

28 maiatza 2016

Girona, 28 de maig de 2016

A punt de reunir 26.000 socis i sòcies i 35.000 contractes arreu de l’Estat Espanyol en només 5 anys d’existència, la cooperativa d’energia renovable de més creixement a Europa ha celebrat la seva Assemblea General aquest dissabte 28 de maig amb l’objectiu acomplert d’haver posat en marxa la primera planta fotovoltaica després de l'eliminació de les primes a les renovables, totalment finançada mitjançant el Generation kWh, un nou model d’inversió col·lectiu basat en el retorn energètic en lloc del retorn financer.

Durant l’Assemblea s’ha fet un repàs de l’exercici econòmic i social de l’any 2015, i s’ha presentat el pressupost del 2016, que preveu facturar més de 23 milions d’euros (fet que suposa un increment al voltant del 50% en la facturació respecte de l’any anterior). També s’ha deixat palès l’augment del nombre de socis i sòcies, de l’Equip tècnic per gestionar el volum de feina generat pel creixement de la cooperativa, i l’increment de la producció, que representa el 4,5% de l’ús d’electricitat que fan els nostres socis/es i clients.

Entre els acords, l’Assemblea ha aprovat que Som Energia sigui representant de productors, la qual cosa suposarà assumir noves responsabilitats, tenir més independència respecte d’altres agents, i donar millor servei als petits productors i consumidors.

L’Assemblea General s’ha celebrat a la seu central a Girona, i s’ha realitzat simultàniament a 20 ciutats de l’Estat connectades per videoconferència, on han participat més de 360 socis i sòcies de la cooperativa. L’acte s’ha pogut seguir en directe a través del blog de la cooperativa i s’han alternat les connexions per donar veu a les diferents seus.

L’Assemblea General és l’òrgan de decisió de la cooperativa i l’espai on els socis i sòcies exerceixen el seu dret a vot per definir les línies estratègiques per assolir els objectius de transformació social i activitat econòmica que es tenen fixats.

Més informació: https://www.somenergia.coop/ca/participa/assemblea-general/

Francesc Casadellà, Comunicació: 638 54 38 40 Marc Roselló, Participació: Tel. 691 77 75 40

_asamblea-general-socisMoment de la votació a la seu central de Girona

_consell-rectorConsell Rector de Som Energia

_foto-girona Foto de grup de la seu de Girona

Àlbum de fotos de l'Assemblea

Prentsa-ohar gehiago

Abacus y Som Energia estrechan su alianza como referentes del movimiento cooperativo

Abacus y Som Energia han firmado una alianza para ofrecer nuevas ventajas a sus socios e impulsar proyectos conjuntos de sostenibilidad, transición energética y economía social. El acuerdo refuerza la cooperación entre ambas entidades como vía para promover un modelo económico más democrático, responsable y orientado al impacto social.

Som Energia reivindica el modelo cooperativo como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado energético

La Asamblea General de Som Energia ha aprobado las cuentas del ejercicio 2025 y su nuevo plan estratégico para consolidar un modelo basado en la participación democrática. La cooperativa enfoca su crecimiento futuro en la autoproducción renovable y las comunidades energéticas como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado.

Som Energia incrementa la producción renovable propia y acelera el despliegue de comunidades energéticas

Som Energia celebra su 15º aniversario consolidando su crecimiento con nuevas plantas fotovoltaicas, un aumento del 9,2% de la energía comercializada y el impulso de nuevas comunidades energéticas. La cooperativa refuerza así su apuesta por la soberanía energética ciudadana y un modelo energético basado en la participación colectiva y las renovables.

Fotografía de los premiados.

Som Energia recibe el Premio Isabel Vila i Pujol 2026 y reafirma su compromiso con la transición energética justa

La Generalitat de Catalunya reconoce los 15 años de impulso a la transición energética de Som Energia desde Girona con un modelo cooperativo, innovador y socialmente responsable. Destacan su trayectoria y compromiso con un modelo energético sostenible, consolidando su papel como agente transformador con fuerte arraigo territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia vende la planta de biogás de Makassar, en Lleida

Som Energia ha formalizado la venta de la planta de biogás Makassar tras concluir que ha dejado de ser estratégica por motivos técnicos, económicos y ambientales. La cooperativa ha considerado que su explotación es cada vez más costosa y compleja, y que ya no encaja con su estrategia actual de generación renovable.

El Congreso da luz verde a la ampliación del radio de los proyectos de autoconsumo compartido

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo