[NdP] Som Energia preveu facturar aquest any 23 milions d’euros i donar servei d’electricitat a més de 40.000 llars i empreses

Vida cooperativa

28 de maig 2016

Girona, 28 de maig de 2016

A punt de reunir 26.000 socis i sòcies i 35.000 contractes arreu de l’Estat Espanyol en només 5 anys d’existència, la cooperativa d’energia renovable de més creixement a Europa ha celebrat la seva Assemblea General aquest dissabte 28 de maig amb l’objectiu acomplert d’haver posat en marxa la primera planta fotovoltaica després de l'eliminació de les primes a les renovables, totalment finançada mitjançant el Generation kWh, un nou model d’inversió col·lectiu basat en el retorn energètic en lloc del retorn financer.

Durant l’Assemblea s’ha fet un repàs de l’exercici econòmic i social de l’any 2015, i s’ha presentat el pressupost del 2016, que preveu facturar més de 23 milions d’euros (fet que suposa un increment al voltant del 50% en la facturació respecte de l’any anterior). També s’ha deixat palès l’augment del nombre de socis i sòcies, de l’Equip tècnic per gestionar el volum de feina generat pel creixement de la cooperativa, i l’increment de la producció, que representa el 4,5% de l’ús d’electricitat que fan els nostres socis/es i clients.

Entre els acords, l’Assemblea ha aprovat que Som Energia sigui representant de productors, la qual cosa suposarà assumir noves responsabilitats, tenir més independència respecte d’altres agents, i donar millor servei als petits productors i consumidors.

L’Assemblea General s’ha celebrat a la seu central a Girona, i s’ha realitzat simultàniament a 20 ciutats de l’Estat connectades per videoconferència, on han participat més de 360 socis i sòcies de la cooperativa. L’acte s’ha pogut seguir en directe a través del blog de la cooperativa i s’han alternat les connexions per donar veu a les diferents seus.

L’Assemblea General és l’òrgan de decisió de la cooperativa i l’espai on els socis i sòcies exerceixen el seu dret a vot per definir les línies estratègiques per assolir els objectius de transformació social i activitat econòmica que es tenen fixats.

Més informació: https://www.somenergia.coop/ca/participa/assemblea-general/

Francesc Casadellà, Comunicació: 638 54 38 40 Marc Roselló, Participació: Tel. 691 77 75 40

_asamblea-general-socisMoment de la votació a la seu central de Girona

_consell-rectorConsell Rector de Som Energia

_foto-girona Foto de grup de la seu de Girona

Àlbum de fotos de l'Assemblea

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo