[NdP] La primera pedra del primer projecte eòlic comunitari que es realitza a Catalunya i a l’Estat espanyol

Vida cooperativa

13 ekaina 2016

Barcelona - Girona, 13 de juny de 2016

El proper 19 de juny se celebrarà l’acte de posada de la primera pedra del pioner projecte eòlic comunitari, batejat amb el nom de Viure de l’aire del cel.

L'esdeveniment tindrà lloc al terme municipal de Pujalt (Anoia), a l’indret on està previst instal·lar l’aerogenerador.

El projecte Viure de l’aire del cel és el primer projecte eòlic comunitari que es realitza a Catalunya i a l’Estat espanyol. El promou la societat Eolpop S.L. i hi participa la cooperativa d’energia verda Som Energia, a través de l’innovador sistema d’inversió en renovables, Generation kWh.

L’objectiu del projecte Viure de l’aire del cel és facilitar que les persones procedeixin a l’apropiació social de la tecnologia eòlica, de manera que puguin contribuir a la democratització dels sistemes energètics.

Actualment hi ha 266 persones inscrites al projecte amb uns compromisos d’aportació de gairebé 1.400.000€.

Les persones assistents a l’acte es trobaran al municipi de Pujalt, a les 11.30h. A les 12h s’iniciarà la caravana de vehicles cap a l’emplaçament on està previst aixecar el molí.

En acabar es retornarà a Pujalt, on hi haurà una celebració en el local social del poble (cedit per l’Ajuntament), que inclourà un dinar popular i, a les postres, es procedirà a la presentació del projecte a totes les persones assistents.

Com arribar-hi

- Enllaç a Google Maps.

- Autovia A-2: sortida 545, i agafar la carretera C-1412a. Seguir fins passat Calaf sense entrar al municipi, on hi ha una rotonda abans de creuar la C-25. Agafar la N-141a amb direcció a Pujalt (indicat). Seguir per la N-141a, fins trobar el trencall de Pujalt per la B-102.

- Eix Transversal C-25: sortida 93, i agafar la N-141f, amb direcció Pujalt, fins trobar el trencall de Pujalt per la B-102.

Més informació:
Pep Puig, Viure de l'Aire del cel: 608 09 43 97, eolpop-sl@energiasostenible.org Marc Roselló, Som Energia: 691 77 75 40, comunica@somenergia.coop

  eolpop

Prentsa-ohar gehiago

Abacus y Som Energia estrechan su alianza como referentes del movimiento cooperativo

Abacus y Som Energia han firmado una alianza para ofrecer nuevas ventajas a sus socios e impulsar proyectos conjuntos de sostenibilidad, transición energética y economía social. El acuerdo refuerza la cooperación entre ambas entidades como vía para promover un modelo económico más democrático, responsable y orientado al impacto social.

Som Energia reivindica el modelo cooperativo como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado energético

La Asamblea General de Som Energia ha aprobado las cuentas del ejercicio 2025 y su nuevo plan estratégico para consolidar un modelo basado en la participación democrática. La cooperativa enfoca su crecimiento futuro en la autoproducción renovable y las comunidades energéticas como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado.

Som Energia incrementa la producción renovable propia y acelera el despliegue de comunidades energéticas

Som Energia celebra su 15º aniversario consolidando su crecimiento con nuevas plantas fotovoltaicas, un aumento del 9,2% de la energía comercializada y el impulso de nuevas comunidades energéticas. La cooperativa refuerza así su apuesta por la soberanía energética ciudadana y un modelo energético basado en la participación colectiva y las renovables.

Fotografía de los premiados.

Som Energia recibe el Premio Isabel Vila i Pujol 2026 y reafirma su compromiso con la transición energética justa

La Generalitat de Catalunya reconoce los 15 años de impulso a la transición energética de Som Energia desde Girona con un modelo cooperativo, innovador y socialmente responsable. Destacan su trayectoria y compromiso con un modelo energético sostenible, consolidando su papel como agente transformador con fuerte arraigo territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia vende la planta de biogás de Makassar, en Lleida

Som Energia ha formalizado la venta de la planta de biogás Makassar tras concluir que ha dejado de ser estratégica por motivos técnicos, económicos y ambientales. La cooperativa ha considerado que su explotación es cada vez más costosa y compleja, y que ya no encaja con su estrategia actual de generación renovable.

El Congreso da luz verde a la ampliación del radio de los proyectos de autoconsumo compartido

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo