[NdP] La primera pedra del primer projecte eòlic comunitari que es realitza a Catalunya i a l’Estat espanyol

Vida cooperativa

13 de juny 2016

Barcelona - Girona, 13 de juny de 2016

El proper 19 de juny se celebrarà l’acte de posada de la primera pedra del pioner projecte eòlic comunitari, batejat amb el nom de Viure de l’aire del cel.

L'esdeveniment tindrà lloc al terme municipal de Pujalt (Anoia), a l’indret on està previst instal·lar l’aerogenerador.

El projecte Viure de l’aire del cel és el primer projecte eòlic comunitari que es realitza a Catalunya i a l’Estat espanyol. El promou la societat Eolpop S.L. i hi participa la cooperativa d’energia verda Som Energia, a través de l’innovador sistema d’inversió en renovables, Generation kWh.

L’objectiu del projecte Viure de l’aire del cel és facilitar que les persones procedeixin a l’apropiació social de la tecnologia eòlica, de manera que puguin contribuir a la democratització dels sistemes energètics.

Actualment hi ha 266 persones inscrites al projecte amb uns compromisos d’aportació de gairebé 1.400.000€.

Les persones assistents a l’acte es trobaran al municipi de Pujalt, a les 11.30h. A les 12h s’iniciarà la caravana de vehicles cap a l’emplaçament on està previst aixecar el molí.

En acabar es retornarà a Pujalt, on hi haurà una celebració en el local social del poble (cedit per l’Ajuntament), que inclourà un dinar popular i, a les postres, es procedirà a la presentació del projecte a totes les persones assistents.

Com arribar-hi

- Enllaç a Google Maps.

- Autovia A-2: sortida 545, i agafar la carretera C-1412a. Seguir fins passat Calaf sense entrar al municipi, on hi ha una rotonda abans de creuar la C-25. Agafar la N-141a amb direcció a Pujalt (indicat). Seguir per la N-141a, fins trobar el trencall de Pujalt per la B-102.

- Eix Transversal C-25: sortida 93, i agafar la N-141f, amb direcció Pujalt, fins trobar el trencall de Pujalt per la B-102.

Més informació:
Pep Puig, Viure de l'Aire del cel: 608 09 43 97, eolpop-sl@energiasostenible.org Marc Roselló, Som Energia: 691 77 75 40, comunica@somenergia.coop

  eolpop

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo