[NdP] Som Energia aconsegueix 5 milions d’euros d’aportacions voluntàries en una setmana

Vida cooperativa

28 octubre 2021

La cooperativa Som Energia ha aconseguit, en una setmana, 5,23 milions d’euros en forma d’aportacions voluntàries al capital social, gràcies a la participació de 3.000 persones sòcies. És una gran fita, però encara no arriba als 10 milions que s’havia marcat com a objectiu. “Estem molt contentes de la resposta que estem tenint, demostra la força de les iniciatives col·lectives i cooperatives”, explica Marc Roselló, de l’Equip Tècnic, que afegeix que “encara no és suficient: necessitem arribar, com a mínim, als 10 milions d’euros”.

Fa una setmana la comercialitzadora d’energia renovable, que també produeix energia verda, va fer una crida a la base societària. Tot i tenir una bona fortalesa i estabilitat econòmica, la situació del mercat elèctric, amb la pujada de preus de l’energia i canvis constants al sector, han fet que necessiti una liquiditat bastant superior al que era habitual.

“Per sort les cooperatives tenim aquesta eina, les aportacions voluntàries al capital social, que ens permeten, en moments com aquest, poder-hi optar”, explica Roselló. De fet, al mercat hi ha altres exemples de comercialitzadores que estan tenint els mateixos problemes.

L’objectiu inicial de Som Energia és arribar als 10 milions d’euros, fet que li permetria passar aquesta situació. De tota manera, la cooperativa explica que “si aconseguim sumar la força de moltes persones i arribar als 15 milions, tindrem més independència econòmica i, quan es normalitzi la situació, podrem impulsar més projectes de generació renovable”.

Si vols aportar el teu granet de sorra al cooperativisme per transformar el model energètic, pots fer la teva aportació a través d’aquest web, simplement omplint les dades.

Más notas de prensa

Abacus y Som Energia estrechan su alianza como referentes del movimiento cooperativo

Abacus y Som Energia han firmado una alianza para ofrecer nuevas ventajas a sus socios e impulsar proyectos conjuntos de sostenibilidad, transición energética y economía social. El acuerdo refuerza la cooperación entre ambas entidades como vía para promover un modelo económico más democrático, responsable y orientado al impacto social.

Som Energia reivindica el modelo cooperativo como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado energético

La Asamblea General de Som Energia ha aprobado las cuentas del ejercicio 2025 y su nuevo plan estratégico para consolidar un modelo basado en la participación democrática. La cooperativa enfoca su crecimiento futuro en la autoproducción renovable y las comunidades energéticas como alternativa estable frente a la volatilidad del mercado.

Som Energia incrementa la producción renovable propia y acelera el despliegue de comunidades energéticas

Som Energia celebra su 15º aniversario consolidando su crecimiento con nuevas plantas fotovoltaicas, un aumento del 9,2% de la energía comercializada y el impulso de nuevas comunidades energéticas. La cooperativa refuerza así su apuesta por la soberanía energética ciudadana y un modelo energético basado en la participación colectiva y las renovables.

Fotografía de los premiados.

Som Energia recibe el Premio Isabel Vila i Pujol 2026 y reafirma su compromiso con la transición energética justa

La Generalitat de Catalunya reconoce los 15 años de impulso a la transición energética de Som Energia desde Girona con un modelo cooperativo, innovador y socialmente responsable. Destacan su trayectoria y compromiso con un modelo energético sostenible, consolidando su papel como agente transformador con fuerte arraigo territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia vende la planta de biogás de Makassar, en Lleida

Som Energia ha formalizado la venta de la planta de biogás Makassar tras concluir que ha dejado de ser estratégica por motivos técnicos, económicos y ambientales. La cooperativa ha considerado que su explotación es cada vez más costosa y compleja, y que ya no encaja con su estrategia actual de generación renovable.

El Congreso da luz verde a la ampliación del radio de los proyectos de autoconsumo compartido

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo