[NdP] Som Energia aconsegueix 5 milions d’euros d’aportacions voluntàries en una setmana

Vida cooperativa

28 d'octubre 2021

La cooperativa Som Energia ha aconseguit, en una setmana, 5,23 milions d’euros en forma d’aportacions voluntàries al capital social, gràcies a la participació de 3.000 persones sòcies. És una gran fita, però encara no arriba als 10 milions que s’havia marcat com a objectiu. “Estem molt contentes de la resposta que estem tenint, demostra la força de les iniciatives col·lectives i cooperatives”, explica Marc Roselló, de l’Equip Tècnic, que afegeix que “encara no és suficient: necessitem arribar, com a mínim, als 10 milions d’euros”.

Fa una setmana la comercialitzadora d’energia renovable, que també produeix energia verda, va fer una crida a la base societària. Tot i tenir una bona fortalesa i estabilitat econòmica, la situació del mercat elèctric, amb la pujada de preus de l’energia i canvis constants al sector, han fet que necessiti una liquiditat bastant superior al que era habitual.

“Per sort les cooperatives tenim aquesta eina, les aportacions voluntàries al capital social, que ens permeten, en moments com aquest, poder-hi optar”, explica Roselló. De fet, al mercat hi ha altres exemples de comercialitzadores que estan tenint els mateixos problemes.

L’objectiu inicial de Som Energia és arribar als 10 milions d’euros, fet que li permetria passar aquesta situació. De tota manera, la cooperativa explica que “si aconseguim sumar la força de moltes persones i arribar als 15 milions, tindrem més independència econòmica i, quan es normalitzi la situació, podrem impulsar més projectes de generació renovable”.

Si vols aportar el teu granet de sorra al cooperativisme per transformar el model energètic, pots fer la teva aportació a través d’aquest web, simplement omplint les dades.

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo