Ecologistas en Acción, Greenpeace i SeoBirdlife assisteixen a la tercera Escola de Som Energia

Vida cooperativa

23 de setembre 2014

Alboraia, 21 de setembre de 2014

Més de 200 socis i sòcies de la cooperativa s’han reunit el darrer cap de setmana a Alboraia (València) durant la tercera Escola de Setembre de Som Energia, tot celebrant que la cooperativa ha assolit els 16.000 socis. Enguany s’ha treballat amb entitats ambientals, per trobar sinergies i punts de confluència amb l’objectiu de seguir treballant pel canvi de model energètic. Escola de Setembre de Som Energia 2014 Taula d'entitats ecologistes del taller “teixint xarxes, de milers a milions”, Alboraia, 21/09/14 La temàtica de l’escola s’ha centrat en noves estratègies i tecnologies que poden ser potencials oportunitats de desenvolupament. L’empresa alemanya Greenpeace Energy va presentar la tecnologia de gas renovable en aquest país, de cara a debatre si seria possible comercialitzar gas renovable a casa nostra. Els socis i sòcies varen concloure postergar el debat per quan aquesta tecnologia es pugui implementar amb més garanties d’èxit. L’Escola també ha comptat amb convidats que compartiren les seves experiències i amb tallers de formació. Entre d'altres, la contractació amb Ajuntaments, l’eficiència i estalvi energètic i l’autoproducció compartida, una innovadora eina de producció d’energia renovable per impulsar nous projectes, que ha tingut molt bona acollida entre els assistents, per la seva capacitat de transformació del model energètic. Per primer cop Som Energia es va reunir amb Greenpeace España, i d’altres entitats ambientals (WWF España, Amigos de la Tierra, Ecologistas en Acción, SEO-Birdlife, Plataforma por un Nuevo Modelo Energético i la Xarxa per la Sobirania Energètica). Sota el lema “teixint xarxes, de milers a milions” es va posar en valor la necessitat de trobar punts de confluència i facilitar sinergies per avançar junts cap al necessari canvi de model energètic en el context actual. El punt final de la trobada va ser la participació dels assistents en l’acte planetari organitzat per la People’s Climate Mobilisation, que tenia lloc el mateix diumenge, on s’han organitzat 2.808 esdeveniments en 166 països. Més imatges a http://bit.ly/fotosom2014 Escola de Setembre de Som Energia 2014 Imatge de la sala de conferències Escola de Setembre de Som Energia 2014 Imatge de taller de treball .  .  .  .  .  .  . Escola de Setembre de Som Energia 2014 Foto de grup de Som Energia . . . . . . . .

Més informació:

  • http://www.somenergia.coop
  • info@somenergia.coop
  • Judit Casas 689232111

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo