[NdP] L'Assemblea de Som Energia dóna llum verda a Generation kWh, un nou model d'inversió en renovables, i autoritza destinar recursos per combatre la pobresa energètica.

Vida cooperativa

12 de maig 2015

Girona, 12 de maig de 2015

L'aprovació de Generation kWh permetrà a les persones generar la seva pròpia energia renovable de forma col·lectiva. D'altra banda, les persones sòcies han decidit destinar recursos a pal·liar la pobresa energètica i al desenvolupament local de la cooperativa.

El passat 9 de maig es va celebrar l'Assemblea General de Som Energia a 18 seus repartides pel territori i de forma simultània. Els més de 300 socis i sòcies que van assistir-hi van aprovar l'estat de comptes de l'exercici 2014, el pressupost anual i projectes clau per a aquest 2015.

Durant l'any 2014 la cooperativa Som Energia continua consolidant el seu creixement en nombre de persones sòcies, passant de 12000 a més de 19000 a finals d'any. El nombre de contractacions d'electricitat amb certificació d'origen renovable ha experimentat un augment del 14% respecte l'any anterior. La producció pròpia ha representat un 5,2% del volum total comercialitzat, que és de 45 GWh.

Durant l'Assemblea es van presentar sis candidatures per al Consell Rector, l'òrgan de govern i representació de la cooperativa: Victòria Pellicer, Maribel Pol i Antonio Quijada, van ser els més votats i cobriran les tres vacants disponibles.

Un dels moments més esperats va ser la votació del nou model de finançament de projectes renovables, Generation kWh (www.generationkwh.cat), que segons paraules de Nuri Palmada, responsable de projectes, "ens permetrà generar la nostra electricitat i pagarem per ella el que ens costa produir-la". Aquesta nova fórmula permetrà a les persones sòcies proveïr-se de la seva pròpia energia, de forma col·lectiva. En paraules d'Ana Marco, presidenta de Som Energia, aquesta decisió mostra la voluntat de la cooperativa de "posar l'interès de les persones per davant del benefici econòmic i trobar fórmules per vèncer les barreres imposades per l'administració al sector renovable".

D'altra banda, l'Assemblea va decidir destinar els recursos obtinguts a través del donatiu voluntari a col·laborar amb altres entitats que treballen per pal·liar la pobresa energètica a Espanya, reforçar el desenvolupament de la cooperativa a escala local i donar suport a noves iniciatives energètiques ciutadanes.

D'aquesta decisió col·lectiva subjau, segons Alex Arizkun, Secretari del Consell Rector de la Cooperativa, "la preocupació de dotar de contingut al canvi de sistema energètic cap a la democràcia i la sostenibilitat, objectiu de la cooperativa".

Ana Marco tancava la trobada convidant els grups locals i a les persones sòcies, a seguir participant en l'Assemblea General, una festa de la democràcia participativa.

Socis i sòcies que van assistir a la seu central de Girona Socis i sòcies que van assistir a la seu central de Girona. (Foto HQ) assamblea general 2015 Nuri Palmada presentant el projecte Generation kWh. (Foto HQ) assamblea general 2015 Moment de votació a l’Assemblea General 2015 a Girona. (Foto HQ) assamblea general 2015 D’esquerra a dreta: Ana Marco, Francesc Pujol, Jaume Aliaga, Pep Puig i Alex Arizkun, membres del Consell Rector de Som Energia. (Foto HQ) assamblea general 2015 Imatge de la Generació kWh, el nou model d'inversió en renovables. (Web)

MÉS INFORMACIÓ (Premsa) Secció de notícies de l'Assemblea General al blog de Som Energia (aquí).  Àlbum de fotos de l'Assemblea General al Flickr (aquí).

Més notes de premsa

Abacus i Som Energia estrenyen la seva aliança com a referents del moviment cooperatiu

Abacus i Som Energia han signat una aliança per oferir nous avantatges als seus socis i impulsar projectes conjunts de sostenibilitat, transició energètica i economia social. L’acord reforça la cooperació entre ambdues entitats com a via per promoure un model econòmic més democràtic, responsable i orientat a l’impacte social.

Som Energia reivindica el model cooperatiu com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat energètic

L’Assemblea General de Som Energia ha aprovat els comptes de l’exercici 2025 i el seu nou pla estratègic per consolidar un model basat en la participació democràtica. La cooperativa enfoca el seu creixement futur en l’autoproducció renovable i les comunitats energètiques com a alternativa estable davant la volatilitat del mercat.

Som Energia incrementa la producció renovable pròpia i accelera el desplegament de comunitats energètiques

Som Energia celebra el seu 15è aniversari consolidant el seu creixement amb noves plantes fotovoltaiques, un augment del 9,2% de l’energia comercialitzada i l’impuls de noves comunitats energètiques. La cooperativa reforça així la seva aposta per la sobirania energètica ciutadana i un model energètic basat en la participació col·lectiva i les renovables.

Fotografia dels premiats.

Som Energia rep el Premi Isabel Vila i Pujol 2026 i reafirma el seu compromís amb la transició energètica justa

La Generalitat de Catalunya reconeix els 15 anys d’impuls a la transició energètica de Som Energia des de Girona amb un model cooperatiu, innovador i socialment responsable. Destaquen la seva trajectòria i compromís amb un model energètic sostenible, consolidant el seu paper com a agent transformador amb un fort arrelament territorial.

Foto de la planta de Makassar.

Som Energia ven la planta de biogàs Makassar, a Lleida

Som Energia ha formalitzat la venda de la planta de biogàs Makassar després de concloure que ha deixat de ser estratègica per motius tècnics, econòmics i ambientals. La cooperativa ha considerat que la seva explotació és cada vegada més costosa i complexa, i que ja no encaixa amb la seva estratègia actual de generació renovable.

El Congrés dona llum verda a l’ampliació del radi dels projectes d’autoconsum compartit

Som Energia celebra la decisión tomada este mes en el Congreso y seguirá trabajando para ampliar el tipo de instalaciones en las que se ha implementado esta medida. Es una gran oportunidad para las comunidades energéticas y para la gestión óptima de los proyectos de autoconsumo